Koftestrikk

Koftestrikk er blitt veldig inn i tiden, i hvert fall hvis en ser på aktiviteten på de forskjellige strikke- og håndarbeidsgruppene.

Har strikket mange gensere opp gjennom åra, men kofte har jeg faktisk ikke strikket før ... Ikke før nå i høst i hvert fall ;-)

I sommer kjøpte jeg garn og tidlig i høst begynte jeg å strikke på det som skal bli en Setesdalskofte. 

Den strikkes i Dale Falk. Siden dette skal være en gave så turte jeg ikke å tulle med garn og størrelser og tilpasning. Derfor bruker jeg originaloppskriften til garnet som du finner i DG267 Tradisjon 

Er jo kommet et stykke på vei, men mye gjenstår. Men er godt fornøyd så langt.

Det er deilig å ha kommet så langt at en kan begynne på mønsteret oppe på bolen, da ser en jo at det går framover. Må bare finne ut av hvordan jeg skal gjøre det med halsen. Det er et herk å strikke mønster med 2 tråder fram og tilbake ... det blir så knotete synes jeg ...

Men det går nok bra til slutt uansett hva jeg velger ;-)

Ha en flott kveld folkens!

#DaleFalk #DaleGarn #Setesdalskofte #Strikkingergøy #Strikkekos #Koftestrikk

6 kommentarer

venkesstrikk

29.11.2016 kl.20:54

Kofter er skikkelig fint og kjekt å strikke. Gleder meg til å se resultatet

Hekleri og Ra

07.12.2016 kl.17:08

venkesstrikk:
Takk :-) Er spent på resultatet jeg og :-)

frodith

30.11.2016 kl.06:52

Det ser ut som mye arbeid, men blir jo veldig bra da :-)

Hekleri og Ra

07.12.2016 kl.17:08

frodith:
Det er en del arbeid med de ja :-) Satser på at det blir bra :-)
Ha en flott kveld!

Greta

30.11.2016 kl.09:14

Hei på og god morgen. Det blir ei flott kofte det der ja. Å strikke den første kofta som gave er jammenmodig spør du emg. Godt du er så flink med symaskina også. Siden den må monteres også. Det gjør jo ikkje denne dama som du sikkert vet. Flott mønster og mye arbeide, men veldig kjekt

Hekleri og Ra

07.12.2016 kl.17:09

Greta:
Den må monteres ja. Men har jo montert noen gensere så jeg greier nok denne og ;-)
Takk :-) Ha en flott kveld!